واکنش‌هایی به ثبت‌نام بیش از چهل و هشت هزار نفر برای نمایندگی مجلس
پس نمایندگان مجلس ما کجایند؟

درست زمانی که یک ملت مجازی به همراه ارتش اینستاگرامی و توییتری یک سال است برای یک انقلاب پول می‌گیرند و می‌خواهند نظام را سرنگون کنند و اکنون که در آستانه اولین سالگرد این انقلاب هستیم، خبری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه بیش از چهل و هشت هزار نفر برای نمایندگی مجلس جمهوری اسلامی ثبت‌نام می‌کنند. انتشار این خبر موجی از واکنش را از طرف براندازان و فعالان خارج نشین انقلاب به همراه داشته است. در اینجا بخشی از واکنش‌های چند تن از لیدرهای این انقلاب را با هم مرور می‌کنیم.
 
بی‌بی‌سی فارسی: این شبکه طی پیامی در کانال خبری خود اعلام کرد: بهاره جان، فعلا تیتر این باشه: پنجاه هزار نفر علیه مجلس فعلی جمهوری اسلامی به پا خاستند تا آنها را از مجلس بیرون کنند. (عکسی از دورهمی چارلز، فیلیپ و ملکه را به عنوان مجلس تراز منتشر می‌کند.) 
 
یاسمین پهلوی: ثبت‌نام حدود پنجاه هزار نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان ایران خبر ناراحت‌کننده‌ای بود. دموکراسی فقط در زمان پدرشوهرم معنا می‌شد. مجلس جان؛ فکر نکن که فراموش شدی و ما تنهات گذاشتیم، مجلس دوست‌داشتنی ایران، پرچمت تا ابد بالاست. (عکسی از مجلس سنای آمریکا را به عنوان عکس مجلس زمان شاه ارسال می‌کند و روسری سر می‌کند که از قبر پدرشوهرش عکس بگیرد.)
 
علی کریمی: ما هم مثل اون چهل و هشت هزار نفر متقاضی نمایندگی مجلس که دوست دارن نماینده مجلس، ما هم طبیعتاً دعا می‌کنیم که نمایندگی مجلس، چون این نامزد وقتی نماینده بشه، نماینده شده و ما نماینده نمی‌شیم و ما حتی رئیس فدراسیون هم نشدیم! بگو وقتی علی‌آقا رئیس فدراسیون می‌شد، نماینده مجلس شدن هم واسش کاری نداشت… (فیلمی از دعوای نمایندگان مجلس اوگاندا را ارسال کرده و زیر آن می‌نویسد: اینم از وضعیت نمایندگان جمهوری اسلامی که قرار است برای مردم تصمیم بگیرند.)
 
مسیح علی‌نژاد: قطعاً اون پنجاه هزار نفر به همراه دوستان و آشنایان و خانواده‌هایشان به انقلاب مردم ایران پشت کردند؛ اما موضوعی که الان مهمه اینه که ببینید توی قانون اساسی جمهوری اسلامی اومده که حتی رئیس‌جمهور هم باید از رجل سیاسی باشد و همین نشون میده که اعتقادی به آزادی زن‌ها ندارند. پس ای زن ایرانی به پا خیز که نمایندگی حق توست. (به مجلس سنای آمریکا رفته و از بخش دیگری از پول‌های بلوکه شده ایران درخواست غرامت می‌کند.)
 
مهناز افشار: عزیزان بسیاری از شنیدن این خبر ناامید شدند و فکر کردند که ما خسته شدیم و این انقلابمون هم الکیه؛ ولی مطمئن باشید که ما از این راه دور پشتتون هستیم و شما را تا پیروزی انقلاب تنها نخواهیم گذاشت. (چمدان‌ها را با خود خرکش کرده و با آنها چند عکس انداخته و برای تبلیغ آنها استوری می‌گذارد.)
 
گروه منشور همبستگی: ما برای آزادی مجلس ایران با هم متحد شده و یک صدا برپا می‌خیزیم. (نازنین بنیادی لفت د گروپ) ما صدای همه آنهایی هستیم که دوست داشتند نماینده مجلس شوند؛ ولی صندلی‌ها پر شده بود. (اسماعیلیون لفت د گروپ) ما صندلی پلاستیکی برایتان می‌گذاریم. (اعضای باقی‌مانده سر اینکه کی رئیس مجلس شود، دعوای‌شان شد و منشور امضا نشده کلا انحلال یافت.)
 
برزو ارجمند: مجلس نمایندگان این حکومت آخوندی فقط به مردم ایران ظلم می‌کند و ادعای ثبت‌نام پنجاه هزار نفر برای نمایندگی این مجلس دروغ محض است. (با رقص چاقو وارد مراسم دومین سالگرد ازدواج شاهین نجفی می‌شود.)
 
حمید فرخ‌نژاد: ما فقط یک ایران داریم و فقط یک مجلس داریم و آن هم مجلس زمان اعلی‌حضرت پهلوی، خلاص. (هزینه تبلیغات پیج خود را دو برابر کرده و برای زایمان سر پرداخت ده هزار دلار هزینه ماهانه پسرش آماده می‌شود.)
 
شماعی‌زاده: ای مردم؛ مگر شما معترض نبودید؟ خب این چه کاری بود؟ برای چی چهل و هشت هزار نفرتون بلند شدید رفتید و برای نماینده مجلس شدن درخواست دادید؟ اصلا مگر در این مجلس چه خبر است؟ اگر پول خوبی می‌دهند خب بگویید خودمان هم بیاییم و ثبت‌نام کنیم. اصلا تا کی وقت است؟ اینترنتی باید ثبت‌نام کرد؟ من شش قطعه عکس سه در چهار هم در کیف پولم دارم. کافیه یا باید دوازده تا باشه؟ (آهنگ قوقولی قوقو را در استوری صفحه خود پخش می‌کند.)

ثبت ديدگاه




عنوان