کودهای پای درخت انقلاب

قاتل تاجدار

راه راه: چهل‌سالگی یک اتفاق بیولوژیک است که در آن اندام حیاط‌ دار یا بدون حیاط یک جاندار یا هر چیزی چهارده هزار و ششصد چرخش زمین به دور خود را تجربه میکند و از جهت گذر زمان به خودی خود نه برای انسان بلکه برای شتر، کلاغ، و حتی جمادات هم پیش می‌آید و از این نظر امتیاز خاصی محسوب نمیشود.
۱- چهل سالگی یک انسان معمولی: تقریبا شروع دوران وارد آمدن فشار به نواحی مختلف بدن اوست است که این پدیده معمولا در پنجاه سالگی خود را بصورت جدتری نشان میدهد.
۲- چهل سالگی یک تنوع طلب: او در هر سنی حتی چهل‌سالگی به هیچ صراطی مستقیم نمیشود. وقتی در همان انتخاباتی که خودش قبلا رای آورده، رای نمی‌آورد قاطی میکند. بادش که میخوابد تکرار میکند. هی سوتی میدهد ولی از رو نمیرود. او از بیخ سیه چرده است و هر چه آب و صابون می‌آورند که رویش را بشویند تمیز نمیشود. لنگ برجام‌اش هنوز در هوا مانده به دنبال CFT و کوفت و زهرمارهای دیگر میرود و تنها کار مثبتش این است که با جهش دادن یک‌دفعه‌ای نرخ دلار از کانال سه هزار تومان به ۱۰یا دوازده، مانع ورود قیمت دلار به کانال پنج هزار تومان شود.
۳- چهل سالگی یک سلطنت طلب: یک سلطنت‌طلب در چهل‌سالگی با الگوبرداری از اسطوره‌اش، همچنان از مامانش پول توجیبی میگیرد و با خرید بسته‌های اینترنتی اقدام به براندازی از زیر پتو میکند.
۴- چهل سالگی یک طلبکار: او با این که به نظر میرسد بیش از این حرف‌ها داشته باشد و در این سالها برای خودش عاقله‌زنی شده باشد، زیاد با عقل و نمک و نمکدان میانه‌ای نداشته و در مراسم تجلیل خودش راجع به رفع محدودیت‌هایی میگوید که در آن سر دنیا هم هنوز قفل است و آنجاهایی هم که باز شده، بازیگران (حتی بازیگران مرد) گروه گروه لباس سیاه می‌پوشند و برای خودشان #metoo میزنند.
۵- چهل سالگی یک ضد انقلاب: او شخصیتی عجیب دارد به گونه‌ای که ممکن است شما گمان کنید اصلا شخصیت ندارد. با این که ظاهرش تقریبا شبیه چهل ساله‌هاست اما در ۶۵ سالگی رفتار و سکناتی از خودش بروز میدهد که یک فرد ۱۸ ساله هم غلط میکند آن کارها را انجام دهد. وی ممکن است برای بار سوم که تصمیم به ازدواج گرفت این کار را با یک ترکی‌الفیصل سابق سعودی انجام دهد یا با سابقه ترور بیش از هفت هزار نفر در کارنامه‌اش، همچنان به گوارش انواع کودهای گیاهی و جانوری مانند کوکوپیت ادامه دهد.
۶- چهل سالگی یک انقلاب: انقلاب مانند یک درخت در شرایط مختلف آب و هوایی رشد میکند. او در زمستانها که معمولا گیاهان به خواب میروند پویاتر میشود. این درخت توانایی رشد در بسترهای نامرغوب را هم داشته و با تبدیل نخاله‌ها، کودها و یا تحریم‌هایی که پایش می ریزند به فرصت، نه تنها رشدش را متوقف نمیکند بلکه بیش از پیش قد میکشد.

ثبت ديدگاه




عنوان