گزارش موشکافانه
گزارش پزشکی قانونی از علت سکته زن جوان

شماره پرونده: ۷۵۵۴۴۳۶۴۳/۶۵ تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
پس از آزمایشات و بررسی زن جوان تهرانی (به جز دماوند و فیروزکوه) که دچار سکته قلبی و مغزی همزمان شده بود، گزارش پزشکی قانونی به شرح زیر می‌باشد:
در قسمت فوقانی پیشانی زن، زخم عمیقی مشاهده می‌شود که پس از بررسی‌ها مشخص شد ناشی از کوبیدن سر به سه کنج دیوار یا میز یا کمد است که البته زخم تازه هست و مربوط به ماه‌های آذر و دی می‌شود. 
در تارهای صوتی زن، پارگی‌هایی مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه وی در هنگام ورود به بخش مراقبت‌های ویژه و قبل از تزریق آرام‌بخش دچار حملاتی می‌شد و عبارات «بخون» و «بنویس» را فریاد می‌زد احتمالا این پارگی‌ها‌ ناشی از این فریاد‌ها است که باید تحقیقات دقیق‌تری صورت گیرد؛ همچنین وی هذیان‌هایی مانند «چرا اینترنت لامصب وصل نمی‌شه» و «الان وقتت تموم میشه» و «د با آ چی میشه دا دا دا میشه» زیر لب تکرار می‌کرد.
در میان انگشتان زن مقداری مو وجود دارد که با آزمایش‌های DNA مشخص شده است مربوط به خود اوست و از قسمت جلوی سر است که با توجه به کمبود مو در جلوی سر، این فرضیه تایید می‌شود.
زن جوان دست‌هایش را مشت کرده بود و پرستاران با تلاش فراوان توانستند مشت‌هایش را باز کرده و ابزارآلات سبکی موسوم به چینه در دست راست و چوب خط در دست چپ را از دستان زن بیرون بکشند. در میان ناخن‌های زن علاوه بر مو، باقیمانده خرده مدادهای تراشیده شده موسوم به آشغال تراش از مدادهای سبز و زرد و قرمز با مارک فابر‌کستل موجود بود. 
این مورد صد و چهل و دومین مورد مشابه سکته‌ در دو ماه اخیر است. با توجه به آنکه این مورد و موارد مشابه سابقه هیچ‌گونه بیماری و مراجعه به بیمارستان، به غیر از زایمان در پرونده پزشکی خود ندارند، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بیماری سندروم تعطیلات با شاد وجود دارد که در آن مادر به علت استفاده از شاد در زمان تعطیلات فرزندش دچار حملات عصبی، سکته و اغمای طولانی مدت می‌شود. پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه فعلا درمانی برای این بیماری وجود ندارد، ماه‌های بهمن و اسفند را نیز کلا تعطیل کرده تا بتوان با کمک یک تیم‌مجرب این‌گمانه‌زنی‌ها را تایید کرد. 
با تشکر جناب آقای دکتر معطل

ثبت ديدگاه




عنوان