رهایی نفتکش با مذاکرات برجامی
از ایران به یونان بی ادب

 

اگر اخبار را دنبال کرده باشید یونان یکی ای نفتکش های ایران را به طور غیرقانونی توقیف کرد و نفتش را هم داد به آمریکا. ایران هم در پاسخ دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد و گفت نفتکش و نفت هایش را که آوردی کشتی هایت را پس میگیری وگرنه کف بشکه را دیدی؛ نفتکشت را هم دیدی. حال اگر قرار بود ایران بدون این مقابله به مثل ها و مدل دولت آقای روحانی، با صرفا گفتگو و مذاکره نفتکشش را پس بگیرد چطور میشد:

از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
به دوست و همسایه قدیمی، یونان
باسلام و احترام
نظر به اینکه یک عدد نفتکش ایرانی با نفت هایش توسط نیروهای شما توقیف شده است، به استحضار می رساند، یونان کشوری باستانی و اصیل است که دیرباز با ایران زمین پیوست فرهنگی و تاریخی داشته است. زمانی که این جوجه کشورهای امروزی در اروپا و آسیا نبودند، یونان و ایران بودند و تاریخ سازی می‌کردند. اگر ژولیوس سزار شما سزارین شده است، رستم ما هم رستم زاد شده است. ما خیلی باهم چفت و جوریم. لذا این حرکت یونان مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی، دون شان و شخصیت کشوری با این تمدن است. خواهشمند است کشتی ما را با نفت هایش پس بدهید شیرینی تان هم نزد ما محفوظ خواهد بود. ای نامه که میروی به سویش از جانب من ببوس رویش.

از یونان
به ایران
بیشین بینیم باو. ته بشکه ش رو هم نمیدم بخوری. تازه سزار هم مال ما نیست. پایان

از وزارت خارجه ایران
به کشور محترم و مودب یونان
نامه شما را دریافت کردم و بسیار متاسف شدم. لازم است یاد آور شوم کشور شما زمانی مفتخر به نام معلم اول ارسطوی حکیم بود. همچنین چه بسیار بزرگ مردانی که از این خاک برنخواسته اند. از افلاطون و بقراط بگیر تا برد پیت در فیلم تروا و راسل کرو در فیلم گلادیاتور که فیلم های این دو عزیز را ما سالهاست در ایام نوروز باستانی، برای مردممان پخش میکنیم که این هم پیرو همان پیوست فرهنگی است. لذا این رفتار شما روح این عزیزان را در گور می‌لرزاند. پس دوباره متذکر می‌شوم که نفت کش ما را پس بدهید. ضمنا جهنم و ضرر؛ نفتش مال خودتان. باقی بقایت جانم فدایت.
فایل فیلم «بچه های آسمان» با زیرنویس انگلیسی جهت پخش در صدا و سیمای یونان، به پیوست است.

از یونان
به ایران
اولا نفتکش جاش امنه. بازم اینورا پیداتون بشه می‌گیریم. دوما فیلم گلادیاتور ربطی به یونان نداره. سوما دیگه نامه نده بلاکی.

از وزارت خارجه ایران بزرگ
به یونان بی تربیت
نمیخواستیم کار به اینجا بکشد اما نظر به حرکت زشت شما، علی رغم میل باطنی، ما را مجبور به کاری کردید که نمیخواستیم. به اطلاع می رساند از امروز پخش فیلم های گلادیاتور، تروا ، ژولیوس سزار و تمام فیلم های مربوط به تاریخ یونان ممنوع می گردد. همچنین جداول روبروی سفارت رنگ آمیزی نخواهد شد. پایان (ایموجی خودکار)

 

 

ثبت ديدگاه




عنوان