رمزگشایی صحبت ظریف؛ #اولویت
با شگفت انگیزان۲ آشنا شوید

مجله آسوشی میتسوبیشی پرس در مقاله‌ای چند اولویت مهم مقامات دولت ایران را به عنوان شگفت انگیزان۲ منتشر کرد که به شرح زیر است:
 
۱- دیوار: مسأله وجود یا عدم وجود دیوار در خیابان‌ها و پیاده‌روها همیشه جزو اولویت‌های مهم بوده است. البته چگونگی کشیدن دیوار در آن تعداد پیاده‌رو در هاله‌ای از ابهام است.
 
۲- ربنا: از آنجایی که مردم ایران بسیار به آیین مذهبی خود اهمیت می‌دهند بدون شنیدن صدای ربنا از یک خواننده خاص روزه‌شان را باز نکرده و قهر می‌کنند؛ حتی اگر روزه نباشند.
 
۳- چرخ: چرخیدن چند چرخ به صورت همزمان همیشه مسأله مهم بشر بوده حتی بعد اینکه چرخ اختراع شد اولین سوال این بود که چگونه ۲ تا چرخ را با هم بچرخانیم؟ که گویا در دولت ایران پاسخ آن پیدا شده اما به ما نمی‌گویند. خسیس‌ها!
 
۴- واردات غذای حیوان: این اولویت که هنوز برای باغ وحش هم قفل است دهان حیرت کارشناسان را باز نگه داشته است و ایشان سکوت را ترجیح دادند.
 
۵- مذاکره: این دقیقا اولین اولویت دولت ایران بوده اما چون دلواپسان در آنجا (محل اولویت‌سنجی جهان) هم نفوذ کرده‌اند اجازه نوشتن این اولویت را در ابتدا ندادند.
 
۶- شناسنامه: داشتن یا نداشتن شناسنامه در اجازه سخن گفتن و نقد کردن نقش بسزایی دارد زیرا هر کس شناسنامه نداشته باشد نمی‌تواند حرف مفت بزند و فقط باید حرف مفت را بشنود.
 
لازم به ذکر است لیست در حال تکمیل است و در صورت تکرار به‌روزرسانی خواهد شد.

ثبت ديدگاه




عنوان