هفته عفاف و حجاب در سازمان صدا و سیما
طنز روز | ارج بنهیم تا گرامی داشته شود

راه راه:

از: یک مسئول بی‌ربط

به: مسئولین ذی‌ربط

موضوع: برنامه ابلاغی سازمان صدا و سیما به مناسبت هفته عفاف و حجاب

احتراماً با توجه به آغاز هفته عفاف و حجاب، آیین‌نامه گرامیداشت این هفته در صدا و سیما طی ۱۰ بند ابلاغ می‌گردد. مقتضی است با اجرای بندهای ابلاغ شده گام مهم و مؤثری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته و فراموشی این واجب فراموش شده را ارج نهیم.

  1. در طول هفته عفاف و حجاب، مجریان خانم باید روسری عرض ۱۴۰ به بالا سرشان کرده و گوشه سمت راست را ببرند سمت چپ و سوزن ته گرد بزنند. استفاده از این گیره‌هایی که جیگیلی بیگیلی بهش آویزان است تا پایان هفته ممنوع است چون تکان خورده و جلب توجه می‌کند.
  2. سین، شین و ز مجریان خانم باید سوت کمتری داشته باشد و حتی‌الامکان از صدای کشیده او و هر حرف یا کلمه دیگری که باعث غنچه شدن لب‌ها می‌شود استفاده نکنند.
  3. از نشان دادن چندباره سریال خاله هتی دریغ نکنید. مخصوصاً آن جاهایی که خاله هتی به سارا و فیلیسیتی تذکر می‌داد که سنگین و رنگین باشند.
  4. پخش آن شرلی به دلیل ترویج رنگ موی هویجی و همچنین پخش بابا لنگ دراز به دلیل ترویج کودک همسری تا پایان این هفته ممنوع است.
  5. پخش سریال «او یک فرشته بود» و آن سریالی که دانیال حکیمی جانباز شیمیایی بود و شاهرخ استخری پسرش بود که خیلی با هم کل کل داشتند و آخرش همه توبه کردند و همه چیز خوب شد، در همه شبکه‌ها ضروری است. راستی یک عمه خوبی هم داشت!
  6. پخش تبلیغات بازرگانی که به هر طریقی حاوی یکی از جمعیت اناث اعم از خانم بزرگسال، خانم جوان، خانم نوجوان، دختربچه و نوزاد دختر با پوشک باشد ممنوع است. (لعنتی اینطوری اصلاً جذابیت ندارد ولی خب یک هفته مجبوریم خودمان را از دیدن جذابیت‌ها محروم کنیم… هععععیییییی)
  7. همه شبکه‌های رسمی و غیر رسمی سازمان باید حداقل یک برنامه با موضوع حجاب داشته باشند؛ به این صورت که یک مخالف حجاب و یک موافق حجاب را روبروی هم قرار داده و به مدت دو ساعت به جان هم بیاندازند. نتیجه داشتن یا نداشتن بحث مهم نیست و صرف برگزاری مناظره کفایت می‌کند. پیشنهاد می‌شود آن لالوها در مورد ازدواج موقت هم یک چیزهایی بگویند تا برنامه را جذاب‌تر کرده و جو رسانه‌ای ایجاد کند.
  8. تا پایان هفته عفاف و حجاب سفر مدیران و کارمندان به مجموعه تفریحی زیبا کنار متعلق به سازمان ممنوع است. این یک هفته آبروداری کنند تا سر و صداها بخوابد.
  9. مجریان خانم چادری و مجریان ریش دار آقا، باید برای جذب حداکثری مخاطب تا می‌توانند مهربان و با وقار و متشخص رفتار کنند. مجریان خانم باید قوس ابروهایشان را با فرمول       فرم داده و مجریان آقا ریش توپی آنکارد شده داشته باشند تا چهره‌شان دوست داشتنی‌تر به نظر برسد.
  10. یک برنامه در مورد چرایی نامگذاری ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب در ساعت ۳ بامداد و در یکی از شبکه‌های ایران کالا یا سلامت پخش شود تا مردم با ماهیت این روز آشنا شده و ترویج شوند.

لازم به ذکر است این آئین‌نامه تا پایان هفته عفاف و حجاب اعتبار دارد و بعد از آن همه شرایط به وضعیت گذشته برخواهد گشت. خواهشاً این هفته را دندان روی جگر بگذارید تا ما بتوانیم یک گزارش پر و پیمان از اقدامات مقتضی‌مان در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب منتشر کنیم.

يك ديدگاه

  1. محمد داودی ۱۴۰۰-۰۴-۲۴ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ- پاسخ دادن

    ۱۱. گذاشتن هرگونه پست تصویری، ویدئویی، صوتی و لوکیشنی در شبکه‌های اجتماعی و غیر اجتماعی که مغایرت با ماهیت مجریان خانم در زمان حضور در برنامه‌هایشان داشته باشد به‌طوری که ملت بگویند: «وااای، اینا خودشون اینطوری‌ان بعد تو تلوزیون اونطوری میان…» پیگرد قانونی دارد و در موارد سنگین، دچارشدن به سرنوشت جناب خانم! نامداری را در پی خواهد داشت.

ثبت ديدگاه




عنوان