آب نیست، حتّی کمش هم نیست
چند خبر کوتاه از سال ۱۴۶۰

– در پی کاهش چشمگیر آب‌های سطح زمین و نیز آب‌های زیر سطح زمین، قیمت جهانی هر بشکه آب خام دریای شمال، یک میلیون دلار تعیین شد.
– جنگ جهانی سوم که بر سر کمبود آب شکل گرفته بود، با تمام شدن ذخایر آبی طرفین درگیر، رسماً تمام شد و نیروهای نظامی طرفین درگیر کاملاً تلف شدند.
– چند کاوشگر فضایی که از طرف یک سیّاره‌ی مسکونی در کهکشان آندرومدا برای کشف آب به کره‌ی زمین آمده بودند، پس از جستجوی فراوان و نیافتن آب کافی در زمین، در مأموریت خود شکست خورده و به سیّاره‌ی خویش بازگشتند.
– ایران برای بار هزارم درخواست کشورهای مختلف را برای صادرات آب‌های باقی‌مانده در دریای عمّان و خلیج فارس به سایر مناطق جهان، قاطعانه رد کرد. این در حالی بود که کشورهای خشک و بی‌آب و علف جهان حاضر بودند برای هر بشکه آب خام، تا سقف چهار میلیون دلار پول بپردازند.
– ورزشگاه ده میلیون نفری صبح امروز در محلّ کویر خزر با حضور مسئولان افتتاح شد. گفتنی است کویر خزر که قبلاً دریای خزر نام داشته، از ۱۰ سال پیش که آخرین قطره‌ی آبش هم برای تصفیه استخراج شد، به کویر تغییر کاربری داده و اکنون به محلّی برای احداث پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی بدل شده است.
– محقّقان ایرانی توانستند راهی برای تصفیه و تبدیل اشک انسان به آب آشامیدنی دست پیدا کنند. در همین راستا از ابتدای ماه آینده شهروندان موظّفند قطرات اشک خود را در بطری‌هایی که به همین منظور تولید شده، جمع‌آوری کنند و در اختیار بانک ملّی اشک و عرق قرار دهند.
– در پی کشف راهی برای تبدیل اشک به آب آشامیدنی، صدا و سیما و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد خبر از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید فیلم‌ها و سریال‌های غم‌ناک و جان‌گداز برای تشویق شهروندان به تولید اشک خبر دادند.
– تهرانی‌ها در تولید اشک رکورد زدند. تهرانی‌ها در مقایسه با سایر شهروندان کشور موفّق به تولید حجم بیشتری از اشک برای تصفیه شدند. سال‌ها پیش و در دورانی که هنوز اندکی آب بود، تهرانی‌ها در مصرف آب نیز رکورد زده بودند.
– با توجّه به شدّت آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرها و نباریدن باران و نوزیدن باد به طیّ سالیان دراز، مسئولین این شهرها از شهروندان خواستند، فداکاری کرده و سهمیه‌ی آب مصرفی خود را به‌جای نوشیدن، از روی پشت‌‌بام‌ها به هوا پاشیده، بلکه افاقه کرده و به مدّت چنددقیقه هوا پاک شود. شهروندان هنوز به این خواسته واکنشی نشان نداده‌اند.
– در یکی از مناطق روستایی، یک چوپان که خوابش برده بود و حواسش به گوسفندان گلّه نبود، پس از بیدار شدن دید تمام گوسفندان از مناطق دارای سایه‌بان خارج شده و به کباب برّه تبدیل شده‌اند. گفتنی‌ است سال‌ها به دلیل خشکسالی بسیار شدید جهان، هوای بیرون از سایه‌ها به‌شدّت داغ بوده و هیچ موجود زنده‌ای توانایی زنده‌ماندن بیرون از مناطق رسمی و حفاظت‌شده را ندارد.

ثبت ديدگاه




عنوان