جدیدترین روش‌های پیشگیری از بیماری فراموشی
اگر از آلزایمر می‌ترسید، بخوانید

راه راه: اگرچه تنها ٢۶درصد از کسانی که تحت عنوان آلزایمری شناخته می‌شوند واقعا آلزایمر دارند و ٧۴درصد بقیه از این که دیگران را سر کار بگذارند خوششان آمده، اما باز بیماری فراموشی یکی از دلهره‌آورترین بیماری‌های روانیست و بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا به آن مبتلا نشوند.

با ما همراه باشید تا با جدیدترین یافته‌های نچندان علمی اما منطقی درباره بیماری آلزایمر و نحوه پیشگیری از آن آشنا شوید:

 

١. جدول‌ها را دور بیاندازید.

هیچ فرد آلزایمری از به یاد نیاوردن نام سرمربی تیم سپاهان در لیگ ٨٧-٨۶ یا پایتخت زیمباوه رنج نمی‌برد. محصول آب و صابونِ دو حرفی هم آنقدر چالش‌برانگیز نیست که بخواهد فعالیت‌های لوب پیشانی‌تان را تحریک کند. مجله‌‌ای پیدا کنید که اسم خودتان، فرزندانتان یا همسر(ان)تان را مورد پرسش قرار دهد. این‌ها همان کسانی هستند که یک لیوان آب به دستتان خواهند داد نه شاه فاتح فرانسوی!

 

٢. از حیوانات الگو بگیرید!

معروف است که شتر کینه‌‌ای است. اصلا به خاطر کینه‌ی شتری‌اش به آن شتر می‌گویند. کافی است یک بار ادای نشخوار کردنش را دربیاورید، آن قدر بی‌جنبه است که هیچ وقت این کارتان را فراموش نمی‌کند و منتظر می‌ماند تا در جمع نحوه راه رفتن شما با دو پا را مسخره کند. پس کمی کینه‌ای باشید و زیاد به این‌هایی که می‌گویند لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست گوش ندهید.

 

٣. حاشیه امن خود را ویران کنید.

اصولا بشر هر‌ چه می‌کشد از تنبلی و راحت‌طلبی‌اش است. یکی از هدف‌های والدین از بچه‌دار شدن، درکنار تربیت نسل بشر و انسان‌سازی، این است که اولاد وقت پیری عصای دستشان باشد. البته این مسئله مشکلی ندارد اما ممکن است باعث تنبلی‌تان شود. پیشنهاد ما اینست که متد تربیتی خود را عوض کنید. کودکانی نمک‌نشناس به بار بیاورید که از اول مطمئن باشید که از آن‌ها آبی برای شما گرم نخواهد شد. در این صورت دیگر چاره‌ای نخواهید داشت جز این که آلزایمر نگیرید و فقط به خودتان متکی باشید.

 

۴. زیاد قرض بدهید.

قرض دادن نه تنها ابتلا به آلزایمر را غیر ممکن می‌کند بلکه امروزه به عنوان یک درمان برای افراد مبتلا به آلزایمر استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات روانپزشکان دانشگاه کارولینسکای سوئد که بر روی ٣٠سالمند مبتلا به فراموشی انجام شد، نشان می‌دهد این افراد بعد از قرض دادن مقداری پول، توانسته‌اند ویژگی‌های ظاهری افراد قرض گیرنده را با جزئیات توصیف کنند و روزی نبوده که از خواب بلند شوند و نپرسند «راستی از فلانی خبر داری؟»

 

۵. قرض نگیرید.

متاسفانه افرادی که در پژوهش دانشگاه کارولینسکا از بیماران آلزایمری پول قرض گرفتند، خود به آلزایمر مبتلا شده اند. طبق ادعای پزشکان، قرض گرفتن احتمال ابتلا به فراموشی را تا ۴ برابر افزایش می‌دهد. پایان

ثبت ديدگاه




عنوان