معرفی پوشک‌های ارتش آمریکا
با قدرت جذب بالا

۱- دکمه  هوشمند

بالا رفتن میزان رطوبت خارج شده از سربازان آمریکایی در نبردهای نامتقارن، موجب شد تا ظرفیت ۵ لیتری قسمت جاذب هم نتواند پاسخگوی نیازهای ارتش آمریکا باشد. سخنگوی ارتش آمریکا در نشست خبری خود با اشاره به این امر و با ارائه آمارهایی اعلام کرد هر سرباز ارتش آمریکا به‌طور متوسط ۱۱ روز از عمر خود را صرف تعویض پوشک می‌کند و همین امر موجب پایین آمدن راندمان ارتش آمریکا شده است. از این رو شرکت Diaper Button نسل جدیدی از دکمه‌ها را در پوشک‌ها مورد استفاده قرار داد که علاوه بر بالا بودن سرعت باز و بسته شدن، به یک چیپ‌ست هوشمند مجهز هستند و در صورتی که میزان رطوبت موجود در پوشک به ۹۵ درصد ظرفیت برسد، تا سرباز شلوارش را دربیاورد خود به خود باز شده و از زمان تعویض پوشک می‌کاهد.

 

۲- مجرای  تخلیه

اگرچه تعویض پوشک یکی از سرفصلهای تاکید شده در دستورالعمل بهداری ارتش آمریکاست و تخطی از آن به دلیل امکان گسترش بیماریهای پوستی به شدت نهی شده ست، اما از آنجا که جنگ است و بعضا پیش می‌آید که سگ صاحبش را نمی‌شناسد، واحد فنی مهندسی ارتش آمریکا به شرکت تولید کننده پوشک پیشنهاد داد یک لوله با قطر یک و نیم اینچ جهت تخلیه اضطراری در پوشک تعبیه کند تا اگر به هر دلیلی امکان تعویض پوشک توسط سربازان فراهم نبود، مایع اضافی از این طریق تخلیه شود. این لوله در پشت پوشک قرار گرفته و با استفاده از یک لوله بسیار باریک به پشت پوتین سمت چپ سرباز متصل شده و از آنجا روی زمین می‌ریزد.

یک شرکت ژاپنی سال گذشته پیشنهاد داده بود که با نصب یک میکروتوربین بر سر راه این لوله می‌تواند از مایع اضافی در حال تخلیه برق مورد نیاز چراغ قوه سربازان آمریکایی را فراهم کند اما ارتش آمریکا با بیان اینکه همین‌که تلفن روی میز رئیس جمهور ما پاناسونیکه برای سوء استفاده سربازان ما از زنان و دختران ژاپنی کافیست و به صدور تکنولوژی جدید ژاپن نیازی نداریم.

 

۳- بلندگو

یک بلندگوی ۵۰ گرمی ساخت شرکت AVAYE ZAART  نیز در این قسمت از پوشک بکار رفته که در مواقع ضرور، مثلا زمانی که به هر علت سرباز متوجه گندی که زده نبود، به صدا در آمده و بقیه را نسبت به وضعیت پوشک و سرباز آگاه می‌کند تا آنها یا پوشک را عوض کرده یا لااقل برای دور ماندن از اثرات شیمیایی و رادیواکتیویته آن از سرباز دور شوند.

 

۴- جاذب بو و صدا

یک لایه بسیار باریک از الیاف پلی‌استر در این قسمت از پوشک تعبیه شده که می‌تواند از صدور بو و رد شدن صدا تا سقف دو هزار دسی بل جلوگیری کند. شرکت SAMOOR MOHAFEZ که بصورت تخصصی بر روی لایه های محافظ بو و صدا کار می‌کند پیشنهاد تعبیه چنین قسمتی را به شرکت تولید کننده داده بود. این شرکت در توجیه اینکه چرا لایه جاذب بو و صدا باید از قسمت جاذب رطوبت جدا باشد گفته بود: تفکیک از مبدا یک اصل است.

 
۵- قسمت جاذب ۶ لایه

این قسمت از ۶ لایه الیاف پلی اتیلن، کربن، پنبه غنی شده و… تشکیل شده و کارکرد اصلی‌اش جذب رطوبت است. این بخش می‌تواند تا ۵ لیتر مایع را به خود جذب کرده و مانع از بیرون ریختن آن شود. مدیرعامل شرکت ARMY JISH که این بخش از پوشک را تولید می‌کند در کنفرانس خبری که جولای ۲۰۱۷ برگزار شد، از رونمایی مدل جدید این پوشک تا سال ۲۲۲۱ خبر داد که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز ساخته شده و قدرت جذب رطوبت آن دو برابر شده است. همچنین در مدل جدید، از یک نوع پودر بچه استفاده شده که مانع از عرق سوز شدن می‌شود.

 

۶- قسمت هشدار دهنده

این قسمت شامل یک سنسور حساس به رطوبت، یک آی‌سی فوق پیشرفته محاسباتی و یک فرستنده رادیویی است. سنسور حساس به رطوبت کوچکترین میزان از رطوبت را درک کرده و به آی‌سی محاسباتی خبر می‌دهد. آی‌سی محاسباتی که آن را می‌توان یک آزمایشگاه فوق پیشرفته نامید در کسری از ثانیه رطوبت ارسال شده را آنالیز کرده و ترکیبات آن را مشخص می‌کند. فرستنده رادیویی نیز نتیجه تجزیه و تحلیل‌ها را به ستاد ارتش آمریکا می‌فرستد. بنابر گزارش سایت بهداری ارتش آمریکا استفاده از داده‌های ارسال شده توسط این قسمت از پوشک سربازان آمریکایی باعث شد شناسایی و درمان دیابت، اوره و کلسترول در ارتش امریکا ۵۳ درصد رشد داشته باشد.

۲ Comments

  1. R ۱۴۰۲-۰۶-۱۴ در ۵:۰۲ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی خوب بود

  2. تهامی ۱۳۹۹-۰۵-۱۱ در ۲:۱۰ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی خوب و بامزه. مخصوصا رسم شکلش آن را تبدیل به کاتالوگ کرده است! :))))

ثبت ديدگاه




عنوان