واکنش‌هایی به کلاهبرداری علی کریمی از خواهرش
جادوگر امور مالی

این هفته فضای مجازی با یک خبر عجیب روبه‌رو شد؛ کلاهبرداری ۷۷۰ میلیاردی علی کریمی از خواهرش. به همین مناسبت تعدادی از واکنش‌هایی که به این خبر داده شد را با هم مرور می‌کنیم.
یک مبارز: طبق اطلاعات موثقی که من دارم، خواهر علی کریمی یکی از کارکنان باسابقه واحد خواهران سپاه بوده و این پروژه تمامش نقشه سپاه برای زمین زدن جنبش هست (به پنچر کردن اتوبوس‌های شرکت واحد ادامه می‌دهد تا نظام سقوط کند).
یک فعال حقوق زنان: نظام باید تضمین کنه که خواهر علی کریمی تو زندان از حق انتخاب لباس و نوع پوشش برخوردار باشه (به پاساژگردی ادامه می‌دهد).
یک مسئول سابق تهران: خیلی راه پیچیده‌ای برای انتقام انتخاب کرده. راه من خیلی سریع و راحت‌تر بود (به تمیز کردن تفنگش ادامه می‌دهد).
یک طلبکار: قطعاً نظام مقصر این وضعیته؛ چون اگه دلش برای خواهر علی کریمی می‌سوخت، باید چِکش رو پاس می‌کرد که اون بنده خدا هم زودتر آزاد بشه (هشتگ می‌زند #خواهر_علی_کریمی_را_آزاد_کنید).
یک برانداز: هموطن، تنها کسی که الان می‌تونه خواهر علی کریمی رو از زندان رژیم نجات بده، خود علی کریمیه. پس یک هل دیگه به جنبش بدید تا رژیم سقوط کنه و علی کریمی بیاد و یکی از مقامات کشور بشه و بعدش بتونه خواهرش رو از زندان نجات بده (در همین رابطه یک فراخوان می‌دهد).
کارلو کلودی (خالق داستان پینوکیو): قطعا از من سرقت ادبی شده. علی کریمی شخصیت خودش رو از گربه‌نره و روباه مکار که من خلق کردم، دزدیده (پیپ می‌کشد).
گربه‌نره و روباه مکار: کارلوجان چی می‌گی داداش؟ چیزی زدی؟ ما نهایتش یک سکه از پینوکیو که اون هم یه عروسک چوبی بود بلند کردیم. این یارو ۷۷۰ میلیارد تومن از خواهر خودش کلاهبرداری کرده. ما کجامون شبیه اینه؟ واقعاً یه نهادی نیست که از حقوق و حیثیت شخصیت‌های داستانی دفاع کنه؟ (متحول شده و می‌روند که سکه پینوکیو را پس بدهند).
یک شرخر پیشکسوت: علی کریمی واقعاً می‌تونست شرخر خوبی بشه؛ حیف که استعدادش رو تو فوتبال هدر داد (به زدن بدهکار بدبخت با پنجه‌بوکس ادامه می‌دهد).
یک صاحب هایپرمارکت: علی کریمی یک هفته قبل از فرارش، اومد سنگین از ما خرید کرد، ما هم زدیم به حساب؛ الان از وقتی فرار کرده، هیچ‌کس نیومده حسابش رو صاف کنه؛ حالا ما یقه کی رو بگیریم این وسط؟ (از دوران ورشکستگی‌اش درس می‌گیرد).
یکی از هم‌محله‌ای‌های علی کریمی: این بابا ۷۷۰ میلیارد تومن از خواهرش کلاهبرداری کرده، بعد زورش می‌اومد قبض برق خونه‌اش رو بده؛ اون‌وقت برق خونه‌های ما یک شب درمیون می‌رفت (موتور برقش را بنزین می‌زند).
یک استاد حقوق دانشگاه: اساسا زمانی که علی کریمی چک خواهرش رو به شرخر می‌داد، آیا می‌دونست که اون برگه چک بوده و مثلا کارنامه بچه‌اش نبوده؟ آیا می‌دونست که سپردن چک میلیاردی به شرخر باعث زندانی شدن صاحب چک میشه؟ آیا می‌دونست که اون خانم خواهرشه؟ تا همه این موارد به صورت قطعی روشن نشه نمی‌تونیم کار علی کریمی رو مصداق کلاهبرداری بدونیم (شاید باور نکنید ولی همین را توئیت هم می‌کند!)
یک هم‌تیمی سابق علی کریمی: روزایی که ناهارمون با باشگاه بود علی‌آقا چندتا غذا اضافه‌تر می‌گرفت به کارگرای اطراف می‌داد، حتما می‌خواسته روزایی که باشگاه ناهار نمیده با اون پول برای کارگرها غذا بخره. ما از اون درس نیکوکاری گرفتیم (از هم‌تیمی‌هایش می‌پرسد امروز باشگاه ناهار می‌دهد یا نه).
مجری مصاحبه‌کننده با کریمی در کانادا: سر جدتون نخواین که من ازش در این زمینه بپرسم، مصاحبه قبلی پوستمون کنده شد تا دو جمله قابل فهم از حرفاش دربیاریم! (دو عدد قرص اعصاب بالا می‌اندازد).
یک فعال فضای مجازی: شاید بپرسید چرا علی کریمی از خواهرش چک می‌گرفته که باید بگم اگه خودش چک می‌کشید و چک‌هاش پاس نمی‌شد، می‌افتاد زندان در حالی که او یک ورزشکاره و جای ورزشکار در زندان نیست. اما خواهر ورزشکار زندان رفتنش بلامانعه (سقراط و ارسطو را با کیفیت استدلالش گور به گور می‌‌کند).
یک راننده تاکسی در مرز کانادا و آمریکا: من دیشب خواب علی‌آقا رو دیدم. وسط یه ویلای چندهزارمتری و سرسبز با شلوارک نشسته بود، داشت موز می‌خورد. گفت به همه بگو من حالم خیلی خوبه (گوشی را چک می‌کند و منتظر خبر جورشدن ویزایش می‌ماند). 

ثبت ديدگاه




عنوان