تصویب این طرح باعث ایجاد سرزندگی و بهبود روحیه مردم می‌شود
گواهینامه‌ رنگی یا گواهینامه سیاه و سفید؟

در روزهای اخیر، خبری مبنی بر ارائه‌ گواهینامه‌های رانندگی در رنگ‌های متنوع منتشر شد که بازتاب‌های زیادی داشت. طی این خبر، مقام مسئول اظهار داشت: «پنج رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ها در نظر گرفته شده و این رنگ‌ها هستند که نشان می‌دهند رانندگی یک فرد چگونه است. در ابتدا رنگ سفید برای گواهینامه تمامی افراد در نظر گرفته شده و بعد از مدتی که افراد رانندگی کردند و مرتکب تخلف شدند یا اینکه رانندگی بدون خطر و تخلف داشتند، رنگ گواهینامه افراد به نقره‌ای و طلایی ارتقا یا به نارنجی و قرمز تنزل پیدا می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «ضوابط اجرای این طرح زیبا و شکیل که موجب سرزندگی و تنوع در زندگی مردم عزیزمان می‌شود به این شکل خواهد بود؛

۱- مردم عزیز ابتدا باید به صورت همگانی با مراجعه به پلیس+۱۰ و درخواست کارت جدید، به واریز مبلغ  n+(70*43)هزار تومان به حساب پلیس راهنمایی و رانندگی (جهت صدور کارت) و مبلغ n-23 (جهت کارمزد پلیس+۱۰) اقدام نمایند.

۲- مردم عزیز هر شش ماه می‌بایست نسبت به تکرار این امر همت بورزند، زیرا به عنوان مثال اگر شخصی در گذشته گواهینامه‌اش به دلیل رانندگی پرخطر، قرمز رنگ بوده باشد و در حال حاضر توبه کرده و عین آدمیزاد رانندگی کند، در صورت مواجهه با پلیس، همچون گذشته با وی شبیه دارندگان گواهینامه قرمز رفتار خواهد شد، چون گواهینامه خود را به‌روز ننموده‌ است.

۳- در مرحله اول مردم نباید در پلیس+۱۰ ازدحام کنند. آن‌ها به صورت طرح زوج و فرد مراجعه کنند. یعنی کسانی که رقم آخر سمت راست کدملی آنان زوج است تنها در روزهای شنبه و دوشنبه و چهاشنبه پذیرش می‌شوند و سایرین در سایر روزهای هفته.»

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که؛ «پس قبلاً چه‌طور با اخذ کد ملی، کلیه‌ سوابق فرد، در سامانه فراخوانی می‌شد؟» افزود: «چون فرآیند جست‌وجوی کد ملی هر شخص وقت‌گیر بود و سیستم هم همیشه قطع، سعی کردیم، پرونده هر شخص را بدهیم دست خودش تا این فرآیند راحت‌تر شود. اصلاً شما دنبال چی هستید؟ ما تشخیص دادیم این طرح باید اجرا شود، پس باید اجرا شود. تازه تعداد رنگ‌های اعلامی ما پس از بررسی‌های به عمل آمده کاهش پیدا کرد. ابتدا شش رنگ تعریف شده بود. مقرر بود رنگ قهوه‌ای، به مثابه‌ بدترین نوع رانندگی به رنگ پوشش اسب باشد که متأسفانه توسط بعضی اساتید مورد تصویب قرار نگرفت.»

ضمناً وی در پاسخ به این سؤال که «در خصوص کسی که قبلاً خوب رانندگی می‌کرده و گواهینامه‌ طلایی داشته و الآن قرمز می‌رانَد؛ اما گواهینامه‌اش را به روز نکرده چه تمهیداتی اندیشیده‌‌اید؟» چیزی نیفزود و تنها با دقت به دوربین نگاه کرد.

گفتنی است او در مورد این که اجرای این طرح، خودش چه میزان عظیمی از حمل و نقل و ترافیک و به تبع آن، حوادث ترافیکی را به وجود می‌آورد، مطلبی نگفت و فقط خداحافظی کرد.

به گفته‌ شاهدان عینی، او در انتها در خصوص این که جهت تأمین بودجه‌ سال آینده‌ آن سازمان، چقدر روی اجرای این طرح حساب شده است، سوار ماشین شد و رفت.

۲ Comments

  1. زهرا ۱۴۰۲-۰۹-۲۵ در ۰:۱۴ ق٫ظ- پاسخ دادن

    چیزی نیفزود و تنها با دقت به دوربین نگاه کرد.
    میشه این ایموجی 🙂🙂🙂🙂

    من:🤣🤣🤣🤣🤣🤣🔪

  2. علی حسینی ۱۴۰۲-۰۹-۱۸ در ۳:۵۰ ب٫ظ- پاسخ دادن

    تهش یارو ول کرد رفت :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

ثبت ديدگاه




عنوان