کاربردهای شارژر سوزنی در سینما

با شارژر سوزنی قضاوت نکنید

اویل در کتابش نوشت: کسی که تا حالا حتی یکبار دنبال شارژر سوزنی نگشته اما درباره قضاوت نکردن حرف می‌زند، مانند کسی است که حتی یکبار در دستشویی با شیر آب سرد و گرم اشتباهی مواجه نشده اما درباره اعتماد صحبت می‌کند» (blue or red in WC, nashre shahr, page 96).

انواع دوره های قصه گویی سینما

مکاشفه در آسانسور

رحیم معتقد است بهترین فیلم‌های این دوره را می‌توان در سینمای ایران پیدا کرد و از فیلم ”بهمن” بعنوان یکی از شاهکارهای این دوره نام می‌برد. بهمن به جهت استفاده بیش از حد از صدای باد در تولید، توانست جایزه باد طلایی را از جشنواره راهکارهای عملی رفع آلودگی هوای ناپل ایتالیا کسب کند.

اندر باب قهرمان های توسری خور سینما

بلاهت به مثابه سعادتمندی

کریستیان باجو فیلسوف و فوتبالدستی باز ایتالیایی با نگارش رساله‌ای با عنوان ”قهرمان سینمایی و سینمای قهرمانی” سعی کرد به ویژگی‌های یک قهرمان سینمایی و نسبت دیالکتیکال او با جامعه بپردازد. او چنین نتیجه گرفت که «قهرمان اگر ابله نباشد قابل الگوگیری است و هر آن امکان دارد اتفاق کانتینر کالباس تکرار شود»

چگونگی پیدایش تکنیک دوربین روی دست در سینمای ایران و جهان

دوربین روی دست و ژانر کمدی دینی

دکتر آلیس راجرز کشف کرد اگر بتوان کاری درخور این سربازهای جنگ ویتنام پیدا کند قال قضیه کنده است. از نظر او حمل دوربین روی دست در پروژه‌های سینمایی بهترین کار برای این سربازها بود چرا که تکان‌های ناشی از تلوتلو خوردن‌های عصبی به خوبی می‌توانست حس اضطراب، خیانت، عدم قطعیت و طلاق عاطفی را در فیلم‌ها جاری سازد.

نگاهی پسا ساختارگرایانه به ماهیت وجودی فیلم‌های جشنواره فجر

تاثیر همزمان رقص بر آرتروز و معنا

باتیستوتا، متفکر آرژانتینی‌الصل اهل فیورنتینا معتقد است که فروبستگی خود سه نوع دارد که نوع سوم آن عبارت است از فروبستگی ناشی از خوشی.

عنوان