اندر باب قهرمان های توسری خور سینما

بلاهت به مثابه سعادتمندی

کریستیان باجو فیلسوف و فوتبالدستی باز ایتالیایی با نگارش رساله‌ای با عنوان ”قهرمان سینمایی و سینمای قهرمانی” سعی کرد به ویژگی‌های یک قهرمان سینمایی و نسبت دیالکتیکال او با جامعه بپردازد. او چنین نتیجه گرفت که «قهرمان اگر ابله نباشد قابل الگوگیری است و هر آن امکان دارد اتفاق کانتینر کالباس تکرار شود»

چگونگی پیدایش تکنیک دوربین روی دست در سینمای ایران و جهان

دوربین روی دست و ژانر کمدی دینی

دکتر آلیس راجرز کشف کرد اگر بتوان کاری درخور این سربازهای جنگ ویتنام پیدا کند قال قضیه کنده است. از نظر او حمل دوربین روی دست در پروژه‌های سینمایی بهترین کار برای این سربازها بود چرا که تکان‌های ناشی از تلوتلو خوردن‌های عصبی به خوبی می‌توانست حس اضطراب، خیانت، عدم قطعیت و طلاق عاطفی را در فیلم‌ها جاری سازد.

نگاهی پسا ساختارگرایانه به ماهیت وجودی فیلم‌های جشنواره فجر

تاثیر همزمان رقص بر آرتروز و معنا

باتیستوتا، متفکر آرژانتینی‌الصل اهل فیورنتینا معتقد است که فروبستگی خود سه نوع دارد که نوع سوم آن عبارت است از فروبستگی ناشی از خوشی.

خیزش جهانی علیه کارگردانی که موهای بازیگران زن را می‌تراشد

فاجعه در سینمای ایران!

خبر هولناک بود! چه کسی باور میکرد کارگردانی که خودش آنقدر پشت مو و بغل مو دارد، موهای بازیگران زن فیلمش را بتراشد؟ آنهم نه یک نفر، نه دو نفر… ۶ نفر! اما این واقعیت دارد. شایعه‌ها با اعتراف صریح خود کارگردان به واقعیت تبدیل شد.

واکنش مردمی به گفتگوی تلوزیونی رئيس جمهور

باد زده افتاده

آقا/ 47 ساله/ سوار بر موتور بدون کلاه کاسکت/ حوالی چهار راه سیروس
آقا مردم وضعشون خرابه دیگه... بی کاری، گرونی، اجازه خونه‌ها بالا... خود من روزی 14 ساعت روی این قارقارک کار میکنم اما باز هشتم گرو نهمه... ببین به این بنده خدا هم چقدر فشار اومده که این حرفها رو زده! مسئولین چطور میخوان جواب اینا رو بدن؟!

عنوان